PROGRAM PUBLIKACJE INFO ENGLISH
 
Data source, 2006
malowana tektura, 29 elementów o różnych wymiarach

Praca powstała na wystawę zatytułowaną "Manipulacje. O ekonomii kłamstwa" (kurator Adam Budak) i jest przestrzenną wizualizacją abstrakcyjnego wykresu słupkowego jakich wiele ilustruje kolumny ekonomiczne współczesnych gazet.

zdjęcia z wystawy "Manipulacje. O ekonomii kłamstwa"
w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie
  Michal Budny - Data source, 2006
 
Michal Budny - Data source, 2006


Bez tytułu [granice], 2006
papier, 200 x 200 cm

Luźno ułożone na podłodze, wycięte z papiery kontury Polski rozchylają się wpuszczając do wnętrza więcej świeżego powietrza. Praca przygotowana na wystawę "W Polsce czyli nigdzie" w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie. Jej brytyjska wersja była prezentowana na wystawie grupowej w galerii Hollybush Gardens w Londynie (2007).

Michal Budny - Untitled - 2006



Bez tytułu (Kompozycja podwórkowa), 2007
sklejka malowana, 200 x 300 x 110 cm

Praca powstała na wystawę "Betonowe dziedzictwo. Od Le Corbusiera do blokersów" w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie. Sam artysta tak wyjaśnia jej genezę: "Myśląc nad budową pracy, jej wyglądem, szukałem cech przedmiotów, które wystepują w środowisku osiedlowym, i tak połączyłem wnętrze z zewnętrzem konstruując rzeźbę o charakterze mebla, trzepaka, drabinki zręcznościowej i zjeżdżalni z placu zabaw dla dzieci."

Michal Budny - Untitled - 2006



Muzyka, 2006-2007
seria 8 rzeźb z tektury, częściowo malowane, różne wymiary

Prace inspirowane kształtami instrumentów muzycznych, gramofonu, strun, ale także fal dźwiękowych. Nawiązują zarazem do długiej tradycji wizualizacji muzyki w sztukach plastycznych, która doprowadziła do narodzin abstrakcji.

Michal Budny - Music - 2006-2007
Muzyka 1 (koncert), 2006, tektura, 37 x 41 x 41 cm

Michal Budny - Music - 2006
Muzyka 2 (instrument), 2006, tektura, 15 x 50 x 40 cm


Michal Budny - Music - 2006
Muzyka 4 (instrument), 2006, malowana tektura, 31 x 46 x 40 cm
Muzyka 5 (perkusja), 2006, malowana tektura, 24 x 40 x 39 cm




Niedokończone listy, 2003
stary papier i tektura, 9 elementów o różnych wymiarach.

Seria "wyrzeźbionych" z introligatorską maestrią wielościanów, które są odwzorowaniem rozrzuconych po podłodze zmiętych kartek papieru z nigdy niedokończonymi listami.

Michał Budny, Crumpled Letters, 2003

 


Kaktusy, 2004
tektura, tektura falista, 2 obiekty: 28 x 30 x 56 cm, 63 x 20 x 54 cm

Praca przygotowana na wystawę "Prym" kuratorowaną przez Fundację Galerii Foksal w BWA w Zielonej Górze. Punktem wyjścia był abstrakcyjny relief z lat 60. zdobiący elewację BWA. "Kaktusy" zostały sklejone z powielonych kilku różnych elementów powtarzających dokładnie kształty geometryczne, z których skomponowany został relief.

Elewacja BWA w Zielonej Gorze
Elewacja BWA w Zielonej Górze
Michał Budny, Cactuses, 2004

Michał Budny, Cactuses, 2004



Książki, 2003

malowana tektura, taśma klejąca, 10 elementów o różnych wymiarach

Fragment abstrakcyjnej biblioteki. Praca prezentowana na debiutanckiej wystawie Budnego w Rastrze, obecnie w prywatnej kolekcji pewnej znanej polskiej artystki.

Michał Budny, Books, 2003



Ogłoszenia, 2002-2004
seria prac na tekturze, różne rodzaje papieru, papier malowany, taśma klejąca.

Jedna z pierwszych serii prac Budnego - ogłoszenia z wyblakłą treścią. Poprzez użycie taśmy klejącej prace te mają genetycznie wpisany przyspieszony proces starzenia, są niknącym z wolna śladem ludzkiem komunikacji.
Jedna prac z tej serii została przygotowana specjalnie i zreprodukowana jako abstrakcyjna reklama w miesięczniku "Lampa" (nr 4/5, 2004).

Praca "Ogłoszenia" wydrukowana na stronie reklamowej w miesieczniku "Lampa" (nr 4/5, 2004)
Praca "Ogłoszenia" wydrukowana na stronie reklamowej w miesięczniku "Lampa" (nr 4/5, 2004)

Michał Budny, Announcements, 2002-2003
Ogłoszenia, 2003, tektura i papier częściowo malowane, taśma klejąca, 140 x 200 cm
 


Powietrze, 2003
malowana tektura, taśma klejąca, 17 elementów, wymiar po złożeniu: 17 x 32 x 33 cm

Trójwymiarowe puzzle będące historią znajomości z oddali. Niebieski i czerwony element to modele domów, szare elementy - to otaczające je powietrze. W rzeczywistości oba budynki dzielą tysiące kilometrów, jeden to warszawski blok, drugi - kamienica w Nowym Jorku. Dzielą je bryły powietrza, łączy przyjaźń między artystą i jego kolegą, którzy mimo zażyłej korespondencji, nigdy się nie spotkali.

Michał Budny, Air, 2003